Ska försöka vara possitiv och se nya möjligheter

Ligger i soffan och funderar lite. Har ju som jag tidigare nämnt haft ångest inför att börja skolan igen. Jag har kännt att betygen inte räcker till,och att jag inte kommer att klara av de krav som kommer att ställas på mig nu det sissta året. Men efter att ha funderat lite så har jag betämmt mig för att försöka se möjligheter istället för bara problem. Ska försöka se skolstarten som en chans att förbättra mina betyg. Jag vill göra något bra utav det sissta året på gymnasiet så att jag kan känna mig nöjd och stolt sedan när jag går ut,istället för att bara känna ångest över att jag inte kämpat tillräckligt. Förra året var verkligen en katastrof. Hade ingen motivation överhuvudtaget och var borta från skolan allderles för mycket. Känner verkligen att jag kastade bort vissa betyg,visst kunde det ha varit värre,har hyfsade betyg,men när man vet att man har kapacitet att göra mycket bättre ifrån sig så är det svårt att känna sig nöjd. Nu ska det bli förändring,jag sluta att vara så lat,för ingenting kommer gratis som man brukar säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0