Matlagning och Bussresa

Hej igen,kom hem från Sandhamn vid 3 tiden i dag. Bussresan hem tog väldigt lång tid kan jag säga och sov nästan hela vägen haha. Det var väldigt lungt ute på Sandhamn i går men lär väll komma mer folk till helgen kan jag tänka mig. Jag och becca badade iaf i havet igår direckt när jag kom. Även fast jag är lite av en badkruka så lyckades jag doppa mig ett par gånger,så var ändå inte så farligt kallt i vattnet. Sen var du duktiga och lagade egna köttfärsbiffar med fetaost. Till det hade vi tsatsiki,ungspotatis och sallad. Riktigt gott blev det,men kanske lite väl mycket vitlök. 
vi utgick från receptet nedan,fast vi exprimenterade lite med mängden av kryddor och mängden färs.

Grekiska färsbiffar med feta


Bilden är lånad från recept.nu

Grekiska färsbiffar med feta
500 g blandfärs
1 ägg
1 msk vatten
1 gul lök
200 g fetaost
salt
peppar
4 klyftor vitlök
1 tsk oregano
persilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0